:: Aidilfitri 2009..::

September 26, 2009 at 2:32 pm | Posted in event, family | Leave a comment
Tags:

page1raya

Raya tahun ni giliran beraya kat rumah aku di Air Tawar 3 pulak. Tahun ni semua adik beradik aku ada sama kat sini. Aktiviti rutin raya kat rumah macam tahun2 sebelumnya jugak. Pagi raya(ahad) selepas solat raya, acara bersalam-salaman dan bermaaf-maafan sesama ahli keluarga. Kemudian sesi hulur duit raya dan bergambar..Pastu kitaorg berjalan kaki beraya ke rumah jiran2 sebelah rumah..

Petang tu dalam kul 5 kot, bertolak ke batu pahat ke rumah ita. Famili ita dah tunggu kat Tanjung. Raya kejap kat Tanjung. Kemudian gerak ke rumah ita kat Kg Muhibah. 3 hari beraya kat batu pahat. Sempat la beraya dalam 5-6 buah rumah sedara mara ita.

Petang raya ke 3 – balik semula ke rumah aku di kota tinggi..3 hari beraya kat sini. Hari jumaat petang bertolak balik ke Bangi. Mak dan abah ikut sekali. Adik aku, lia dan zura pun ikut sekali, tapi naik keta sendiri. Kitaorg singgah bermalam di kampung serom 8, Muar. Dah lebih 2 bulan aku tak jenguk rumah ni. Lalang pun dah start naik semula. Dalam rumah pun bersepah. Tengahari sabtu tu kitaorg singgah lunch kat rumah rumah mak sedara di Telok Mas, Melaka sambil beraya la jugak..

Kitaorg sampai Bangi dalam kul 8 malam kot..Esoknya lia n andak bawak mak dan abah beraya ke rumah Wak di Bukit Changgang. Pastu andak n lia antar mak n abah ke Bukit Jalil utk balik ke kota tinggi dgn bas..

Begitu la lebih kurang cerita raya tahun ni..

page2raya
page3raya

Regards,
Mohd Rashdan Topa
Photojournalist
Tel : +6013 747 3095
E-mel : tnadhsar@hotmail.com
Personal photoblog : http://rashdantopa@wordpress.com

sotwp

Leave a Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

%d bloggers like this: